loading...
سایت آموزشی تفریحی وسیاسی 100نفر
احمد بازدید : 436 جمعه 29 بهمن 1395 نظرات (0)

 

ت

هدف اقسام مختلفی دارد؛ برخی هدف خود را رسیدن به کمال وخداست که این هدف از بالاترین اهداف است وجنبه آخرتی دارد ولی برخی هدف خود را برتری درکنکور واستخدام در اداره ها قرار داده اند که ایننیز یک نوع دیگر از هدف می باشد که خوبی وبدی آن وابسته به نیت وقصد فرد است.

در هر حال برای رسیدن به هدف باید از اوقات فراغت استغاده بهتری بکنیم وزمانهایی را که بیکار هستیم به هدف خود فکر وبه سوی آن قدم برداریم وبه غیر از این کار برای رسیدن به هدف تندرستی وحال داشتن وسالم بودن خیلی مهم است ؛ تا زمانی که حال دارید از این فرصت ونعمت های الهی نهایت استفاده را بکنید تا به هدف برسید .

امام باقر عليه السلام:

چون فرصت دست دهد به سوى هدف خود بشتاب، و هيچ فرصتى مانند روزهاى فراغتِ همراه با تندرستى نيست

ميزان الحكمه جلد9 صفحه 9

کسانی که به هدف نمی رسند در راه خود ثابت قدم نیستند واز فرصت هایی که دیگران آن را به بطالت گذرانده اند ؛ نهایت استفاده را نکرده اند.

احمد بازدید : 499 جمعه 29 بهمن 1395 نظرات (0)

ت

 

حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از زنانی است که خدا او را خیلی گرامی داشته وپاره تن حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله میباشد وسرور زنان عالمیان می باشد؛اوکه اینگونه رضایت خدا را جلب کرده در این دنیا چند چیز را مهم تشخیص داده واین کارها را از این دنیا خیلی دوست میدارد؛ که ما نیز باید همچنانکه اهل بیت علیهم السلام مادرشان را الگوی خود قرار داده اند ما نیز او را الگوی خود قرار دهیم .

حضرت فاطمه (س):
از دنیای شما سه چیز در نظر من دوست داشتنی است: خواندن کتاب خدا، قرآن، نگاه به سیمای رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم، انفاق در راه خدا.
📚وقائع الایّام، حدیث 295

خواندن قرآن به غیر از راهنمایی ما اثرات مفید دیگری نیز دارد که شاید ما غافل از آن باشیم و به خواندن آن مبادرت نکنیم؛ که اگر حضرت را برای خود الگو قرار دهیم به این کار وکارهایی که آنها توصیه کرده اند تشویق میشویم .

احمد بازدید : 467 جمعه 29 بهمن 1395 نظرات (1)

لل

 

دنیا با آخرت خیلی تفاوت هایی دارد , در دنیا خیلی محدود زندگی خواهیم کرد ولی در آخرت ابدی خواهیم بود؛وکسی که عاقل باشد,آخرت خود را به دنیا نمی فروشد . ؛وتلاش خواهد کرد تا در دنیا بکارد ودر آخرت برداشت کند؛که الحق دنیا مزرعه آخرت است . پس در این دنیای محدود هرچقدر به مشکلات مردم برسیم وخب باشیم به نفع ما خواهد بود وچه خوب معامله ای کرده ایم :

امام رضا(ع): کسی که گره از کار مؤمنی بگشايد و شادش کند، خداوند هم در روز قيامت کارِ بسته او را می گشايد

🔹کافی ج۲ ص۲۰۰

ما با این گونه کارها به غیر از نفع به دیگران بزرگترین سودی به خود می رسانیم که با دنیا آخرت ابدی خود را آباد می کنیم .

احمد بازدید : 501 دوشنبه 25 بهمن 1395 نظرات (0)

ز

 

امروزه مخصوصا از زمانی که شبکه های اجتماعی قدم به دنیای امروزی گذاشتند,خیلی چیز ها قباحت خود را از دست داد .به عنوان مثال : وقتی شخصی یهک پستی ومطلبی میگذارد .افراد بدون توجه به آن مطلب را تائید وپسند می کنند که این کار در بین مردم به لایک کردن معروف است >واکثر این افراد غافل هستند از اینکه در کارهای اینان شریک میشوند واز اینها بدتر اینکه گاها در کانالهایی عضو میشوند که یقینا زشتی آنها ثابت است که تمام این افرادی که در این کانالها عضو میشوند با سازنده آن کانال ها در گناه وجرم شراکت دارند واین اعضا هستند که تاثیر میگذارند تا افراد جذب کانال شوند؛ پس بی تاثیر نیستند .

آن كس كه از كار مردمى خشنود باشد، مانند آن است كه در آن كار با آنها همراهى كرده است 

 

🌺  #امام_علی_عليه_السلام 🌺

 

👈 #نهج_البلاغه حکمت 154

 پس مراقب باشیم در کاری که نفعش را کس دیگری میبرد , ما ضررش را نبریم .
احمد بازدید : 394 دوشنبه 25 بهمن 1395 نظرات (0)

غ

باید در زندگی اجتماعی به روش اهل بیت برگردیم ؛ که خیلی از این الگوهای خوب به دور مانده ایم .به عنوان نمونه وقت عید یا سائر مواقع اولین کسی که مورد توجه قرار می گرفتند همسایه ها بودند , وخیلی صمیمیت خوبی بین مردم وهمسایه ها برقرار بود و.لی رفته رفته این رویه کم رنگ تر شده وهرچقدر به دنیا تمایل پیدا میکنیم ارزش ها جای خود را به ناهنجاری ها می دهند ؛ در این زمانه اغلب افراد شاید نه تنها با همسایه خود ارتباط ندارند بلکه گاها همسایه دیوار به دیوازرخود را نی شناسد که این خیلی ننگ بزرگی است .ارزش همسایه خیلی بالا است که 

حضرت فاطمه عليهاالسلام درجواب امام حسن عليه السلام كه پرسيده بود: 

 

چرا براى همسايگان وديگران دعا مى كنى وبراى خوددعا نمى كنى؟فرمودند: اول همسایه، سپس خانه خود

 

علل الشرائع، ج 1،ص 183

 

پس تا این رویه ها درقلب وجانماه نفوذ نکرده به راه فاطمی برگردیم تا خدا به ما نظر کند 

احمد بازدید : 427 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

لحضرت زهرا سلام الله علیها ارتباط صمیمی وخیلی مهربانانه با پدر بزرگوارش حضرت محمد صلی الله علیه وآله داشتند؛ که این اخلاق می تواند الگوی خوبی برای تمام دختران وپسران جامعه اسلامی که خود را پیرو آن بزرگواران می دانند , باشد.پیامبر اکرم نیز نسبت به بقیه فرزندانش خیلی دخترش را دوست داشت وهمه را نیز به دوست فاطمه دعوت می کرد , که همانا دوستی او دوستی پیامبر ودوستی پیامبر دوستی خداست 

 

أَبُو ثَعْلَبَةَ الْخُشَنِي‏ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ إِذَا قَدِمَ مِنْ سَفَرِهِ يَدْخُلُ عَلَى فَاطِمَةَ فَدَخَلَ عَلَيْهَا فَقَامَتْ إِلَيْهِ وَ اعْتَنَقَتْهُ وَ قَبَّلَتْ بَيْنَ عَيْنَيْهِ. (بحارالانوار، ج۴٣، ص۴٠)

 

ابوثعلبه خُشنی گوید: هرگاه رسول خدا از مسافرتی بازمی‏‌گشت، ابتدا به نزد دخترش فاطمه می‏‌رفت، و چون بر او وارد می‏‌شد. فاطمه برمی‏‌خاست و پیامبر را در آغوش می‌گرفت و میان دو چشم او را می‏‌بوسید.

این ارتباط به ما می آموزد تا در بین خانواده با فرزندان خود صمیمی باشیم. هرچقدر در خانواده صمیمیت باشد به آن اندازه اخلاق فرزندان بهتر واسرار خود را به اعضای خانواده میگویند تا به دوستی که بیرون است

تعداد صفحات : 119

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 104
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 335
  • بازدید ماه : 955
  • بازدید سال : 6,612
  • بازدید کلی : 1,233,645